STRETCHING

Stretching to ćwiczenia polegające na rozciąganiu poszczególnych grup mięśniowych. Sprzyjają one uelastycznieniu mięśni, wzmacniają ścięgna, zwiększają ruchomość stawów. Wpływają też na lepsze odżywienie mięśni, bo im są one elastyczniejsze, tym więcej przyjmują substancji odżywczych dostarczanych z pożywieniem, które są niezbędne do ich rozwoju.

Stretching - korzyści z ćwiczeń rozciągających
Systematyczne wykonywanie tych ćwiczeń pomaga utrzymać prawidłową postawę ciała, poprawia koordynację ruchową i giętkość. Stretching zmniejsza też napięcia mięśni wywołane stresem, a dzięki spokojnemu rytmowi ćwiczeń i miarowemu oddychaniu to dobry sposób na odprężenie.

Ćwiczenia rozciągające mimo niezaprzeczalnych korzyści często są zaniedbywane nie tylko przez amatorów, ale też zawodowych sportowców. To błąd! Stretching powinien być nieodłącznym elementem każdego treningu - czy to gimnastycznego, wytrzymałościowego, czy siłowego - ponieważ zapewnia jego bezpieczeństwo i podnosi skuteczność. Dlatego ćwiczenia rozciągające należy wykonywać w trakcie rozgrzewki oraz po zakończeniu treningu właściwego.

Natomiast ćwiczenia rozciągające po treningu mają charakter wyciszający. Ich celem jest wydłużenie włókien mięśniowych, rozluźnienie zmęczonych mięśni i przyśpieszenie ich regeneracji.


Sponsorzy